Ejercito del Ebro al Front del Pallars.

Aquesta vegada el membres d’Ejercito del Ebro ens tocava operar al municipi lleidatà de Rialp tot el cap se setmana, en motiu de l’inauguraciò d’un cicle sobre la guerra civil espanyola que ens tindria per allà del 21 al 22 de juny.

Tot i alguns haver arribat el divendres a la nit i ja haver dormit en un hotel a peu de carretera, el gruix del grup va arribar el dissabte al matí. Mica en mica la gent anava arribant i les salutacions es repartien entre els membres d’un grup, que més que grup de recreadors, cada vegada s’assembla més a un grup d’amics. Cosa normal després de ja casi tres anys d’existència del grup i per tant, moltes hores de convivència i emocions.

Després d’haver agafat forces al bar de l’hotel i ja havent estat repartides les claus de les habitacions, la gent va anar a canviar-se i preparar-se per els primer acte del cap de setmana, va ser aquí, quan vaig veure que érem força gent, 14 membres, dels quals 4 eren infermeres. Aquest consistia en fer guàrdia davant l’ajuntament, rebuda d’autoritats i desfilada per els carrers del municipi de Rialp, tot ben amenitzat per un grup musical que anava darrera nostre.

Després de l’acte ja teníem el dia lliure, cosa que vam aprofitar per fer-nos unes fotos en un carrer per on acabàvem de passar durant la desfilada i creiem que donaria bones fotos.

Després de dinar, tothom va fer el que va voler. Uns fent un cafè, altres a la piscina, altres a donar una volta pels entorns, alguna becaina, anar a escoltar el grup de musica a la plaça, visitar l’exposició de material i que explicava els fets que aquí van passar l’any 1938. En resum, que tothom va poder fer el que va voler.

Tot i que després del sopar bastants membres van sortir de marxa, el diumenge ni es notava qui havia sortit i qui no i estàvem tots ben llestos per els actes al poble de Roní, que forma part de Rialp tot i estar separat d’ell uns quilometres.

Aquí els actes canviaven una mica, apart de la desfilada per el poble i la inauguració d’una petita però molt maca exposició, hi havia la inauguració d’una ruta per les posicions de l’indret anomenat “ Les Pedres d’Auló “, on hi va haver combats molt forts quan el front va arribar al Pallars, la bellesa del paratge fa difícil imaginar els moments d’extrema duresa que allà es devien viure fa 70 anys enrera.

Quan hi vam arribar vam veure que els companys que s’havien separat de nosaltres havien muntat un punt de vigilància que feia les delícies dels visitants, i per que negar-ho, també les nostres. D’allà ja vam fer el recorregut, simulant un atac per que la gent que ens seguia es pogués emportar unes fotos de record a casa.

Allà es van dir quatre paraules sobre l’inauguraciò de la ruta, del que allà va passar i ja cap a l’hotel, que la calor apretava i l’estómac també.

4553_1175349060933_7706464_n
Imatge de dos dels companys amb els Pirineus de fons.

A l’hora de dinar, com deveu suposar, intercanvi d’impressions entre els companys d’un cap de setmana que s’estava apunt d’acabar però que a mi m’ha deixat un gran record i unes immenses ganes de tornar-me a reunir amb els amics i companys d’Ejercito del Ebro el més aviat possible.

Ja com a nota personal, abans marxar vaig passar per la carnisseria del poble, on em guardaven un embotit tradicional de la zona fet a base de xai anomenat “ Girella “ del qual havia sentit a parlar però mai havia tingut l’oportunitat de tastar, val a dir que es molt bo i que ha estat un record més que es suma al conjunt de bones sensacions que m’ha deixat aquest magnífic cap de setmana.